måndag 22 januari 2018

Recension: Suffer the pain - Hellbound CD

Suffer the pain - Hellbound CD
www.facebook.com/sufferthepain/
sufferthepain.bandcamp.com/

Skivan kickar igång riktigt mäktigt med något som skickar tankarna direkt till Wolfpacks tunga och mörka crust. Men det tar inte lång tid innan dödsmanglet tar vid och inte mig emot. Det är skönt att de manglar sig fram i tillvaron, det finns redan band som slöar ner och gnider slingor och ond bråd död. Förvisso finns den onda bråda döden närvarande rakt igenom men näven i luften svingas snarare snabbt istället för slött och monotont. Lyssna så fattar ni vad jag snackar om. Blandningen av D-takt och entakt är mäktig, i Misery Abound visar Suffer The Pain hur en mix av crust och dödsmetall ska låta. Jag tycker helt enkelt att deras riff är svinbra och vad finns det mer att säga? Även om jag inte lyssnar dagligen på genren så hör jag när ett band är riktigt bra. De har verkligen lyckas med strukturen på låtarna vilket får det att låta intressant rakt igenom.   



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar