söndag 7 januari 2018

Recension: Protestera - Pengarna eller livet CD

Protestera - Pengarna eller liver CD
Halvfabrikat Records
www.facebook.com/protestera.goteborg

Varje gång jag lyssnar på Protestera tänker jag att, fan jag måste lyssna oftare på det här bandet. Det får bli mitt nyårslöfte. Protestera rör sig någonstans mellan Diskonto och Detestation, det handlar alltså om stenhårt politisk hardcore. Jag är så fruktansvärt svag för man/kvinna-växelsång. En annan sak jag gillar med Protestera är att de inte tycks kämpa för att låta så råa som möjligt, det är skönt att kunna höra texterna utan att läsa de innantill. De är dessutom mer melodiösa än andra band i genren. Jag tror deras cover på Bella Ciao kan dela upp folk i två läger, själv tycker jag revolutionen känns nära när jag hör deras version. Skivan bjuder på 11 spår och jag tröttnar aldrig, skivans 35 hardcoreminuter är fan guld. Protesteras texter gör att man får tänka lite mer i jämförelse med bara krig och post-apokalysmen som många band kör på. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar