torsdag 4 januari 2018

Recension: 16 Ton Rockers - Limited Edition Deluxe (CD)

16 Ton Rockers - Limited Edition Deluxe (CD)
facebook.com/16tonrockers/

16tonrockers@gmail.com

Det finns flera band runtom i landet nu som består av gubbar som spelar punkrock med 77-influenser och jag måste säga att jag gillar det. Jag har även recenserat Bleak Outlook och Cat and the underdogs, och det som är så bra är att trots att de rör sig runt 77-punken låter de inte likadant. 16 Ton Rockers har en del tydliga sleaze-vibbar med sexiga stön då och då, och det är just de vibbarna jag inte riktigt gillar. Men annars svänger det bra och är perfekt melodiöst. Jag märker helt enkelt att jag sitter och sjunger med i låtarna. Den här skivan bjuder på 12 låtar varav en cover av Cock Sparrers "Runnin' Riot", dom gör refrängen bra men annars vet jag inte, de gör så pass bra egna låtar så covers är onödigt. Favoritlåtar är inledningsspåret "Pistol A Go Go", "Shake Riot & Roll" sen är "Sunshine story" trevlig och inleder som Ebbas "Mamma pappa barn". Det finns vissa prylar jag stör mig på, typ sleazevibbarna, men det är så pass lite att det inte gör något.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar