söndag 3 september 2017

Recension: Slaktkniv - Det sjunde inseglet CD

Slaktkniv - Det sjunde inseglet (CD)
Self-released 2017
www.facebook.com/slaktkniv/

Jag hade faktiskt bara hört Slaktknivs jullåt innan jag drog igång den här skivan. Jag fick en rejäl käftsmäll för jag hade fått för mig att det inte skulle vara så här pass hårt. Det finns helt klart GBH-vibbar men jag tycker Slaktkniv har ett väldigt eget sound, jag gillar att dom spelar hardcore utan att låta som traditionell käng. Det finns en del Rövsvett i hela (moll)-stämningen också med korta enkla låtar utan att strula till det. Ta låten "Smuglere" till exempel, det skulle kunna varit en Rövsvettlåt med de lite oförutsägbara riffen. Sen när skivan närmar sig sitt slut, sista låten "Destruktiv" händer det något helt annat när rock n roll-riffen drar igång och bjuder på en helt fantastisk avslutning med twist som man måste höra själv för att förstå. Jag tycker att "Det sjunde inseglet" håller hög klass även om texterna inte är några poetiska mästerverk, men vem fan behöver det när man kan få texterna upptryckta i ansiktet på det här sättet. Totalt sju låtar på dryga 10 minuter. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar