lördag 9 september 2017

Recension: Khmer - Larga Sombra CD

Khmer - Larga Sombra (CD)
WOOAAARGH Records 
www.facebook.com/khmer.band/
info@wooaaargh.com

Spanska Khmer bildades 2012 och har väl inte öst ur sig mängder med skivor under de 5 år de funnits. Men istället kör dom på kvalitet för det är riktigt välspelat. Jag har nämnt någon gång tidigare att jag periodvis är trött på den här crustpunken med black metal-tendenser men Khmer steppar upp och får det att låta lite intressantare än många andra band. Jag kan inte sätta fingret på exakt vad det är men deras blandning av black metal, crust och en del grindpartier får verkligen fram känslan av post-apokalysm. Sen kanske det är språket, de sjunger på spanska vilket passar riktigt bra, texterna finns dessutom översatta både till engelska och japanska. Jag snurrar inte den här formen av crust väldigt ofta och tänker inte börja namedroppa, men Khmer gör det i mina öron väldigt bra. Dessutom är sången sådär desperat som jag gillar. 8 låtar manglas in på dryga 24 minuter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar