lördag 9 september 2017

Recension: Giftigt Avfall / Fuck Frankie split-7"

Giftigt Avfall / Fuck Frankie 7" 
Anti Ljudkvalité Wreckords
www.facebook.com/giftigtavfall
http://fuckfrankiesthlm.com

Och där kom release nummer fyra i år för Giftigt Avfall, den här gången en splitt med Stockholmsbandet Fuck Frankie. Jag tycker att dessa låtar med Giftigt Avfall tillhör deras bästa, om det är kvaliteten på låtarna eller om det är för att ljudet skiljer sig lite kan jag dock inte bestämma mig om. Men det är samma stuk som tidigare, ett jävla mangel och rätt kaotiskt dessutom har ju Johanna en röst som krossar mycket. Fuck Frankie har jag bara hört någon låt med tidigare och det är alltid intressant med två band som skiljer sig så mycket, och även Fuck Frankies två låtar skiljer sig mycket. Båda låtarna är från deras album "Twobeat Continued" som kom ut tidigare i år. Den första "Everywhere" får mig att tänka på amerikanska band som Circle Jerks och kanske lite Slapshot. Deras andra låt "It's gonna leave a stain" är en helt underbar punkrockrökare och kanske har lite Lunachicks över sig, oavsett är refrängen så bra så det är värt att skaffa skivan bara för den. Två intressanta band på röd vinyl pressad i hundra ex. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar