tisdag 25 juli 2017

Recension: Cat and the underdogs - The Cops are comming EP (7")

Cat and the underdogs - Cops are comming EP (7")
Kite Recordings 
facebook.com/catandtheunderdogs/

Äntligen har det dykt upp ett band som dammat av den gamla 77-flaggan som på 90-talet ägdes av Stockholmsbandet Chinese Takeaway. Cat And The Underdogs har inte bara dammat av den, dom har åter hissat den i topp. The cops are comming EP innehåller fyra låtar kaxig 77-punk som öser på i ett stadigt tempo. Jag blev förälskad redan under första lyssningen och nu har den gått på repeat många gånger. Den portion av glamrock som Chinese Takeaway bjöd på har istället värmländska C.A.T.U bytt mot mer garage och lite streetpunk. Visuellt är den här skivan väldigt tilltalande också med det snygga omslaget och den blodröda vinylen. Jag hoppas att Sverige och världen vill ta emot C.A.T.U på samma sätt som jag gjort. Skivan är bara pressad i 200 ex så skynda på. Även om alla fyra låtarna är riktigt bra tycker jag att Quite Alright är allra bäst. Det här är årets bästa sjutummare enligt mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar