onsdag 12 juli 2017

Recension: Belta 53 - Diktatur 7"

Belta 53 - Diktatur 7"
facebook.com/Belta53
www.belta53.se


Smålänningarna följer nu upp sin förra skiva “Ingen vinner” med två nya låtar på en vinylsjua. Dom har verkligen hittat ett eget sound som för mig doftar väldigt mycket 90-tal. Det fanns en hel del band då som rörde sig i punksvängen men som inte spelade ren punk. För musikaliskt vill jag inte kalla Belta 53 punk, men attityden finns verkligen där. Ju mer jag lyssnar på skivan svänger jag, först gillade jag titelspåret “Diktatur” mest eftersom den bjuder på bra melodier och lagom ös. Men helt plötsligt gillar jag verkligen “Tjejen i publiken” som förmodligen blir riktigt fet live med ett bra gung. Det som ger mig mest med dessa två låtar är refrängerna som verkligen sätter sig. Men musikaliskt då? Ja dom rör sig i flera världar, mellan indierock, punk och alt-rock. Det är egentligen inte min melodi men eftersom refrängerna är så pass starka så lyssnar jag mer än gärna på Belta 53.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar