onsdag 4 januari 2017

Recension: Socialstyrelsen - D-takt för dig som inte orkar mer CD

Socialstyrelsen -
D-takt för dig som inte orkar mer (CD)

facebook.com/socialstyrelsenpunk
Eftersom jag inte lyssnar frekvent på den här formen av crust tycker jag det är ganska uppiggande när det ramlar in en skiva då och då och Socialstyrelsen gör det riktigt bra. Det handlar alltså om Martyrdöd-liknande crust. Melankoliska melodier tillsammans med ett jävla mörker. Däremot är det inte överdrivet mycket slingor, Socialstyrelsen lyckas balansera musiken jävligt bra för att den ska intressera mig. Det skulle inte förvåna mig om Halvfabrikat Records kommer bli inblandade i deras kommande skivor. Tillsammans med Irritation skulle jag vilja placera Socialstyrelsen strax under Skitsystem. Det är en riktigt fläskig produktion där allt sitter som en smäck. Texterna är inte direkt orginella, det handlar om ond bråd död vilket man förstår genom låttitlar som Ännu en domedag, Död och begraven samt Sista Hoppet. Den sistnämnda är nog fan skivans bästa låt. Jag rekommenderar alla som gillar mörk crust med ett jävla tempo att tjacka den här skivan, du blir inte besviken. 17 låtar mangel på 23 minuter. (6/10)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar