fredag 27 januari 2017

Recension: Pastoratet - Sexpack (CD)

(Recension från Tragedi #2)

Pastoratet - Sexpack (CD)
www.pastoratet.se
(Idiot records)

Pastoratet är en ny bekantskap för mig. Och en riktigt postiv. Dom låter en hel del som gamla Cosa Nostra faktiskt. Det är 6 låtar på den här skivan och jag tycker om de allesammans. Jag har börjat tycka om när det inte är alltför många låtar på en skiva, man får liksom mer kontakt med hur bandet låter. Den här genren var som ni vet ganska populär på 90-talet och Pastoratet bildades faktiskt redan 1992 men hette Väs på den tiden. Deras punkrock är välspelad och i ett bra tempo med mycket melodier. På något sätt tycker jag mig också kunna höra lite NOFX i Pastoratet, framförallt i den bästa låten "Enligt säkra källor". Mången är de band som försökt sig på den här musikstilen, vissa har misslyckats men Pastoratet har lyckats. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar