lördag 7 januari 2017

Recension: Belta 53 - Ingen vinner

Belta 53 - Ingen vinner (CD)
facebook.com/Belta53


Här har vi ett band som jag tycker att det osar väldigt mycket 90-tal över både vad det gäller produktionen och musiken. Det är något fritidsgårdskt över Belta 53. Det behöver inte alls ses som något negativt. Musikaliskt ligger det någonstans mellan rockig punk och en del grungetendenser, precis så som många band lät på 90-talet som inte tog steget ända ut till att spela renodlad punk. Nu ska ni ju även veta att jag vurmar rejält för 90-talet, dock var inte grungepunken min pryl. Men jag tycker ändå att Belta 53 får till det. Dessutom passar Jojos sång bra till helheten. Texterna känns väldigt personliga, jag kan nästan tänka mig att dom är skrivna med Jojos dagbok som grund. Framför allt gillar jag “Annas Ligister”. Den nästan 20 minuter långa skivan innehåller 6 låtar blandad glädje och melankoli.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar