fredag 15 januari 2016

M.O.R.A. - Halveksunnan Aika (CD)

M.O.R.A. - Halveksunnan Aika (CD)
facebook.com/mora09hc
Så jävla tungt, så jävla argt, så jävla bra. Mina favoritfinnar är tillbaka med bravur och följer upp debuten från 2011 med 6 nya låtar (5 låtar om du införskaffar 7"). Deras feta hardcore är oklanderlig och det finska språket har något över sig som inte går att förklara, även om jag inte förstår ett ord så känner jag varenda ord rota sig där inne där jag förvarar min ångest och ilska. Och som kronan på verket är det två tjejer som vrålar växelsång. I min hemsnickrade hardcorebok är det precis så här det ska låta med massor av stenhårda sköna slingor och sång som krossar vad än du slänger framför ångvälten. De 6 låtarna är klara på 14 minuter och min favoritlåt är "Ajan henki" som jag tycker har dels det finska vemodet samt det tyngsta av allt tungt. Succé! 7/10  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar