fredag 11 december 2015

Recension: Psykbryt - Folk som klagar på folk som klagar

Psykbryt - Folk som klagar på folk som klagar 7"
www.psykbrytpunk.se
Noise of sweden

Förra året släppte Psykbryt sitt andra album (Ursäkta röran - Vi river allt), ett album som jag blev riktigt imponerad av. Jag nämnde Rancid då och jag gör det nu igen. Även om dom inte låter som miljonärerna från staterna så har dom samma driv som Rancid har på dom två första skivorna. Jag tycker att Psykbryt är skitbra, dom har träffande texter som tar upp vardagsprylar samt texter som rör samhället som rasism och politiker. Något jag vill anmärka på utan att låta som idoljuryn är att dom borde arbeta med dynamiken. Det är ett rasande tempo hela tiden, inte förän slutet av sista låten (Vem ska ni skylla på?) lugnar dom ner sig lite. Var låt för sig är riktigt bra men ser man till helheten skulle iallafall jag vilja ha lite temposkillnader. Det finns ett gäng riktigt bra svenska punkband ute där och Psykbryt ligger i framkant bland dessa och har potential att bara bli bättre och bättre
6/10


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar